A pandémia legsötétebb hónapjaiban szinte minden cég távmunkában dolgozott, ahol ez megoldható volt, ami hatalmas lökést adott a videochates platformoknak a Microsoft Teamstől a Slacken át a Zoomig.
Az utóbbi nemrég tartotta az éves demonstrációját, a Zoomtopia címen futó keynote-ot, amelyen egy sor új funkciót jelentettek be, köztük két olyannal, amelyek miatt komolyan fájhat a Microsoft, de még a Workspace-szel nyomuló Google feje is.
A Zoom repertoárja ugyanis naptárral és egy saját e-mail szolgáltatással bővül, szerves integrációval a Zoom One-nak nevezett kezelőfelületbe. A naptár (Zoom Calendar) értelemszerűen a munkafolyamatok és meetingek megszervezését segíti, néhány extra funkcióval. Ilyen például, hogy már a csatlakozás előtt láthatjuk, hogy kik vesznek részt az adott beszélgetésben, a már véget ért meetingeknél pedig közvetlenül hozzáférhetünk a felvételt tartalmazó linkekhez.
Az igazán érdekes viszont a Zoom saját e-mail szolgáltatása, amely alapvetően a "zmail.com" domaint használja, de a Zoom One Business csomag előfizetői akár egyedi domaineket is generálhatnak hozzá. A Zoom Mail Services néven futó szolgáltatás emellett kétoldalú titkosítást biztosít a platformon belüli levelezéseknél. Az e-mailezést igénybe vevő ügyfelek választhatnak, hogy csatlakoztatják a saját levelezési rendszerüket, vagy Zoomra bízzák a hostolást.
Vélhetően az utóbbiak lesznek többen, a cég termékfejlesztési vezetője, Joseph Chong szerint ugyanis a Zoom Mail Services elsősorban azokat a kis- és középvállalkozásokat célozza, amelyeknek "különösen fontos az e-mailes adatvédelem". A naptár és az e-mailezés jelenleg béta formában érhető el, és ebben a blogposztban olvashatsz róluk bővebben.