Az Apple egy ideje nagyon keményen elkezdte büntetni az összes alkalmazást, amelyek korábban előszeretettel monitorozták a felhasználóik szokásait, hogy aztán a megszerzett tudásanyaggal célzott reklámokkal bombázhassák őket. A cupertinói cég ennek nemrégiben véget vetett, és a felhasználóknak egy gombnyomásnyi távolságba hozta a lehetőséget, hogy az adataikat névtelenné tegyék az interneten.
Persze a Meta alá tartozó Facebook és a többi közösségimédia-platform, amelyek bevételei erősen függenek a hirdetőktől, továbbra is próbálkoznak, az algoritmusok azonban közel sem olyan hatékonyak, mint az "Ask app not to track" előtt.
Részben ennek köszönhető, hogy már a Meta is, követve a Snapchat, a Telegram és a Twitter példáját, máshonnan szeretne jutni. Nemrég az Elon Musk kezébe került közösségi oldalon is megjelent a fizetős hitelesítés, sőt már itthon is elérhető, csak épp aranyárban mérik, telefonon keresztül aktiválva pedig még borsosabb az árcédula.
A Meta most bejelentette, hogy első körben az Amerikai Egyesült Államokban elindították a Facebookon és Instagramon is aktiválható hitelesítést, ami több extrát is biztosít a kék pipával jelölt felhasználóknak:
- közvetlen kapcsolatot létesíthetnek az ügyfélszolgálattal
- a posztjaik több embert érhetnek el
- extra védelmet kapnak a profiltolvajokkal szemben
- exkluzív, a rövid videókhoz és a történetekhez felhasználható matricákhoz férnek hozzá
Egyelőre a részletekről még nem sokat tudni, de az biztos, hogy a Meta, miután a felhasználó hitelesítette magát a személyazonosító igazolványával, 12 dollárt kér a kék pipáért havonta, ha pedig valaki inkább az iOS-es vagy androidos készülékén keresztül aktiválná a szolgáltatást, 15 dollárt kell fizetnie.