Az biztos, hogy nem unalmas manapság az élet Elon Musk és válalkozásai közelében. Mintha csak a folyamatos sajtófigyelmet keresné, a dél-afrikai származású milliárdos minden hétre tartogat valami hajmeresztőt. A fizetős cikkek, a méregdrága prémium tagság és megvásárolható hitelesség után most újabb vitatható húzásra készül a platform.
A folyamatos pénzügyi nehézségekkel küzdő vállalat a hét elején elkezdett leveleket küldeni hirdetőinek az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Az üzenetben a partnereknek egyebek mellett 50 százalékos kedvezményt ajánlott fel a Felfedezés fülön futó felkapott videókban való hirdetésre. Ez önmagában nem tűnik problémásnak, de az ajánlat július 31-i lejárta után már érkezik is a fentebb említett feketeleves.
Augusztus 7. után ugyanis a cég csak meghatározott összegű hirdetésért cserébe biztosítja a hirdetőt hitelesítő arany színű pipát. Egyelőre hivatalosan még nem erősítették meg ezt, de kiszivárgott e-mailekből még ennél is konkrétabb információkra derült fény. Ha lehet hinni a nyilvánosságra hozott adatoknak, a jövőben törlik annak a cégnek a hitelesítését, ami a megelőző 30 napban nem költött legalább 1000 dollárt, illetve a megelőző 180 napban minimum 6000 dollárt hirdetésre a platformon.
Bár a Twitter megvásárlásakor Musk ígéretet tett arra, hogy a hirdetési díjakról a fókuszt áthelyezi a prémium tagság felé való terelésre, a számok nem igazolták a döntését, nem vásároltak tömegek prémium tagságot.
Nehéz lenne megjósolni, hogy mi lesz a tech-guru következő lépése, de az biztos, hogy még mindig meg tud minket lepni meredek ötleteivel.