Az őszi szezon zajos botrányai után mintha mostanság nagyobb lenne a csend az Elon Musk tulajdonába került Twitter körül, legalábbis ezt gondolhattuk, míg néhány nappal ezelőtt ki nem derült, hogy a közösségi oldal teljesen ellehetetleníti a külsős kliensek fejlesztését, kiborítva az ilyen appok lelkes felhasználóit.
Ezzel párhuzamosan pedig rengeteg kisebb változtatás áll fejlesztés alatt a közösségi oldalon, amelyekről maga Musk szokott beszámolni. A hétvége során a milliárdos bejelentette, hogy lefordítják és ajánlások formájában fogják kiemelni a különböző nyelveken született legjobb tweeteket, s a hirdetések megjelenítéséhez is hozzányúlnak.
Az elmúlt időszakban ugyanis számos panasz érkezett arra, hogy a reklámok túl gyakran bukkannak fel és túl nagy helyet foglalnak a felületen. Musk most azt ígéri, hogy a felhasználók mindkét sérelmét orvosolni fogják, valamikor a következő hetek során.
Also, there will be a higher priced subscription that allows zero ads
— Elon Musk (@elonmusk) January 21, 2023
Ezzel azonban még nincs vége: egy második posztban a Twitter újdonsült főnöke azt is hozzátette, hogy elindítanak egy új, teljesen reklámmentes előfizetési konstrukciót. Mint ismert, a mikroblognak már van egy prémium tagsági programja, a botrányoktól szintén nem mentes Twitter Blue, ám ez nem tünteti el teljesen a hirdetéseket, csupán megfelezi a mennyiségüket.
Mindent összegezve tehát Musk azt ígéri, hogy a reklámok azok számára is elviselhetőbbek lesznek, akik egy fillért sem áldoznak a közösségi oldal használatára, aki viszont hajlandó a zsebébe nyúlni, az akár teljesen meg is szabadulhat tőlük. Ez persze vélhetően cseppet sem lesz olcsó, hiszen a decemberben újraindított Twitter Blue havi 8 dollárba kerül (11-be, ha az Apple App Store-on keresztül vásároljuk meg), így a teljesen reklámmentes tagság bizonyára ennél is többet kóstál majd.