Hirdetés

Előfizetőket vesztett a Disney+, ezért több ezer ember állása szűnik meg



|

Nem alakult jól a Disney+ szolgáltatás legutóbbi negyedéve, ami jelentős változást hozhat az üzemeltető stratégiájába.

Hirdetés

A Disney tavaly 42 új országban, köztük Magyarországon is elérhetővé tette a 2019-ben elindult Disney+ streaming szolgáltatást, valamint elindította a reklámokkal támogatott olcsóbb csomagját is, amiből arra következtethettünk, hogy látványos gyarapodásnak indul az előfizetők száma. A szórakoztatóipari óriás legújabb pénzügyi jelentése azonban árnyalja a képet, bizonyítva, hogy  még egy ilyen világhírű tartalmakkal (pl. Star Wars, Marvel, National Geographic) bíró szereplő számára sem vezet egyenes út a sikerhez az egyre zsúfoltabbá váló streaming piacon.

A 2023 első negyedévét (ez a Disneynél a 2022 október-decemberi időszakot jelenti) lezáró eredménybeszámoló alapján ugyanis a Disney+ platform a fennállása során először veszített az előfizetőiből: a tárgyalt időszakot 161,8 millió ügyféllel zárta a szolgáltatás, ami 2,4 milliós csökkenés a 2022 negyedik negyedévében mért 164,2 milliós táborhoz képest.

Hirdetés

A visszaesés elsődleges forrása az Indiában és Délkelet-Ázsiában elérhető Disney+ Hotstar, amely önmagában 3,8 millió előfizetőt veszített, ezt pedig nem tudta ellensúlyozni a többi országban bekövetkezett növekedés. A Disney számára ugyanakkor jó hír, hogy az USA-ban és Kanadában 200 ezer új ügyfelet tudott szerezni a Disney+ streaming platform.

A vállalat egyben azt is közölte, hogy a Netflixhez hasonlóan a jövőben nem hoz nyilvánosságra előfizetői tábor várható növekedésére vonatkozó célszámokat, ami arra is utalhat, hogy az üzemeltető további csökkenésektől tart. A Disney korábban úgy nyilatkozott, hogy 2024-re már 215-245 millió streaming-ügyfele lesz, amivel akár 230 milliónál járó Netflixet is beelőzhetnék.

Hogy a Disneynél bajok vannak, az nem újdonság, hiszen nemrég váratlanul visszahívták a céget 20 éven át vezető Bob Igert, akinek jelentős átalakításokat kell levezényelnie. Ennek részét képezi a pénzügyi összefoglalón elhangzott bejelentés, mely szerint az átstrukturálás jegyében 7000 alkalmazottat rúg ki a vállalat, csökkentve a költségeket. Ezt az is indokolja, hogy a vállalat fogyasztói üzletága 23,51 milliárd dolláros bevételre 1,1 milliárd dollárnyi veszteséget hozott össze, miközben hosszabb távon 5,5 milliárd dollárt szeretne megtakarítani a vezetőség.

Ennek egyik fontos következménye az lehet, hogy az HBO Max mögött álló Warner Discoveryhez hasonlóan a cég licencelheti bizonyos tartalmait más szolgáltatók számára, ami éles váltás lenne az eddigi, szigorúan az exkluzivitásra épülő stratégiához képest. Ez azonban nem hivatalos információ, csak pletykákat hallani róla - írja  a TechCrunch.

A pénzügyi beszámoló ugyanakkor nem csak nyers számokat hozott: ahogy azt testvéroldalunk, a GameStar is hírül adta, a Disney itt ragadta meg az alkalmat, hogy bejelentse a Toy Story, a Jégvarázs és a Zootropolis folytatását.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.