2013. harmadik negyedéve óta először adtak el egy negyedév alatt 100 milliónál kevesebb okostelefont Kínában. Többek között ennek a hatására a globális eladások 2,9 százalékkal csökkentek az idei első negyedév során. Ez azt jelenti, hogy a tavaly ilyenkori 344,4 millió okostelefon helyett csak 334,3 milliót szállítottak le.
A piac királya továbbra is a Samsung, amely az érintett időszak során 78,2 millió okostelefont szállított le. Ez 2,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly, ugyanakkor a globális zsugorodás miatt a gyártó piaci részesedése 23,3 százalékról 23,4 százalékra emelkedett.
A második helyezett Apple 52,2 millió iPhone-t szállított le az első negyedévben, ami éves szinten 2,8 százalékos előrelépés, és 15,6 százalékos piaci részesedésre volt elég. Egy iPhone átlagos vételára tavaly 658 dollár volt, idén már 728.
Harmadik a Huawei, amely új rekordot ért el: már a piac 11,8 százaléka van a kezében, és a három hónapos időszak alatt 39,3 millió okostelefont adott el. Ez éves szinten 13,8 százalékos emelkedést jelez, ami nem rossz, figyelembe véve, hogy Amerikából "kiűzték" a gyártót.
A Xiaomi többek között Indiának köszönhetően 87,8 százalékot javított tavalyhoz képet. 28,8 millió készülékkel a piac 8,4 százaléka van a Xiaomi kezében, miközben az Oppo 7,1 százalékon áll.
Fotó: Lili Sams