A mai okostelefon-piacon a gyártóknak egyre nehezebb dolguk van, legalábbis ha szeretnék magukat megkülönböztetni a riválisaiktól. A jelentések szerint fogyasztói oldalról egyre nagyobb igény van a testre szabható, egyedi termékekre. Mindez nagy változást hozhat egyes gyártók számára.
A trend miatt egyes gyártók arra kényszerülhetnek, hogy a nagy mennyiségű sorozatgyártás helyett kisebb darabszámokkal dolgozzanak, az igények szerinti folyamatos módosításokkal. A Protolabs szerint legalábbis így van: a milleniumi korosztály több mint fele gyakrabban szeretne okostelefont cserélni.
A vevők 86 százaléka számára vonzó dolog a testre szabhatóság, 60 százalék pedig ezért felárat is fizetne. A megkérdezettek mindenesetre 3 napon belül meg is akarják kaparintani a kiszemelt termékeket, vagyis a luxusra nem hajlandóak várni.
Egyes gyártók már most kiaknázzák ezeket az igényeket és lehetőségeket. A Galaxy Note 9-et például bővített színválasztékkal adja ki augusztusban a Samsung, miközben a Huawei már most látványos színekkel kínálja a P20 és P20 Pro modelleket. A Motorola a moduláris Moto Mod kiegészítőkkel próbál meg különc lenni.