Hirdetés

Egyre biztosabb, hogy saját Instagram-riválist indít a TikTok, kiderült az új platform neve



|

Úgy néz ki, hogy a ByteDance is szívesen másolja a konkurencia receptjét.

Hirdetés

Az utóbbi évek meghatározó közösségi médiás trendje, hogy a TikTok villámgyors és elsöprő sikerén felbuzdulva több nagyobb múltú platform is megpróbált hasznot húzni a rövid, okostelefonokra optimalizált videós formátumból, így az Instagramot, a Facebookot és a YouTube-ot is ellepték az ilyen tartalmak, az előbbiek esetében Reels, az utóbbinál pedig Shorts néven.

Most viszont fordulni látszik a széljárás, a következő koppintást ugyanis a TikTok követheti el azzal, hogy gyakorlatilag lemásolja az Instagramot.

Hirdetés

Az alkalmazás kódjában kutakokodva a TheSpAndroid még múlt hónapban talált arra utaló jeleket, hogy az üzemeltető ByteDance egy új, különálló platformot indíthat útjára, amely az Instagram eredeti vadászterületén, a fotómegosztók piacán nyomulna. A napokban pedig több felhasználót is arról tájékoztatott a TikTok, hogy az eddig megosztott fotóik egy új app, a TikTok Notes felületén is megjelenítésre kerülnek, amit az értesítésbe ágyazott kapcsolóval akár vissza is lehet utasítani.

A TechCrunch érdeklődésére a közösségi oldal megerősítette, hogy valóban dolgoznak az új szolgáltatáson, ami egyelőre kísérleti fázisban jár, és egy kifejezetten fotókra és szövegekre létrehozott tér lesz a felhasználók kreativitásának kiélésére. A portál emellett kiszúrta, hogy rövid időre a photo.tiktok.com URL is aktív volt. Erről a The Internet Archive készített is egy screenshotot, amiből kiindulva valahogy így mutatnak majd az új platform posztjai:

A TikTok Notes létezése tehát már nem csak puszta pletyka, arra viszont még ezen a ponton sincs garancia, hogy tényleg elrajtol a szolgáltatás, s így persze a start lehetséges időpontját és az érintett régiókat is homály fedi. Habár a közösségi médiás piac nagy videós nekibuzdulását látva elsőre meglepő lehet, hogy a kínaiak is a fotók felé mozdulnak el, valójában még ez a médium is népszerű, az Instagram fejese legalábbis tavaly kénytelen volt bocsánatot kérni az elégedetlen felhasználóktól, amiért látványosan elhanyagolták az eredeti formátumot a Reels javára.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.