A Netflix ugyan már a tavalyi év első felében bejelentette, hogy a forgalma növelése érdekében szembeszáll az egykor még kifejezetten támogatott jelszómegosztással, az elhúzódó tesztek és a lépcsőzetes érvénybe léptetés miatt viszont a magyar érintetteknél csak az elmúlt hetekben kezdtek felbukkanni a hozzáférést letiltó ablakok.
Egyelőre nem tudni, hogy a hazánkhoz hasonló árérzékenyebb piacokon miként hat majd az előfizetők számára a lépés, az Egyesült Államokban viszont úgy tűnik, hogy nagyon jó ötlet volt lesújtani azokra, akik egyetlen előfizetés áráért többen fértek hozzá a szolgáltatáshoz.
Az Antenna elemzőcég friss jelentése szerint ugyanis az USA-ban szédületes 102 százalékkal ugrott meg az új Netflix-előfizetők száma abban az időszakban, amikor elkezdték letiltani a megosztott jelszóval élő nézőket. Ez a mennyiség pedig nemcsak önmagában tekintélyes, de a COVID-lezárások első hónapjait, 2020 márciusát és áprilisát is felülmúlja, méghozzá együttesen számítva. A Netflix május 23-án értesítette a közönségét az új profilmegosztási irányelvek életbe lépéséről, március 26-án és 27-én pedig már 100-100 ezer előfizetővel bővült a nézők tábora.
Average daily Sign-ups to Netflix reached 73k during that period, a +102% increase from the prior 60-day average. These exceed the spikes in Sign-ups Antenna observed during the initial U.S. Covid-19 lockdowns in March and April 2020. https://t.co/2CNU67kQST
— Antenna (@AntennaData) June 9, 2023
Ez azért is lehet meglepő, mert a streaming óriás egy korábbi pénzügyi beszámolón úgy nyilatkozott, hogy rövid távon maga is az előfizetők csökkenésével számol a változtatás bevezetése kapcsán. A szigorított szabályok értelmében a megosztott jelszavakkal élő felhasználóknak két lehetőségük van: teljesen új fiókot készíteni, avagy az addig használt profil tulajdonosa havi 8 dollárért (idehaza 990 forintért) ún. társfiókot hozhat létre a háztartásán kívüli nézőknek.
Ez már a második alkalom, hogy a Netflix meglepi a borúlátóbb elemzőket, időközben ugyanis a tavaly elrajtolt reklámokkal megszórt kedvezményes előfizetési modellről is kiderült, hogy vevő rá a közönség.