Az Apple március 25-én mutatta be az Arcade nevű előfizetői szolgáltatását, amellyel a mobilos gaming piacát szeretné a feje tetejére állítani. Az Arcade keretében a felhasználók havi előfizetési díjat fizethetnek azért, hogy exkluzív iOS-es játékokhoz férjenek hozzá, a freemium dolgok miatt nem kell aggódni. Az Apple szerint nagyon ígéretes a projekt, ezért a jelentések szerint 500 millió dollárt pumpál bele.
Az Arcade elvileg még idén, valószínűleg ősszel elstartol. A TV+ szolgáltatással együtt ez az Apple nagy reménysége arra, hogy a gyengélkedő hardveres eladásokon túllépve újra elképesztő növekedéseket produkáljon, és piacvezető szolgáltatóvá váljon több ágazatban is.
Az Arcade exkluzív hozzáférést enged majd sok olyan játékhoz, ami sehol máshol nem lesz elérhető. A fejlesztők ezért cserébe viszont le kell mondjanak minden más platformról, a Google Play Áruházban és a Steamen sem jelenhetnek majd meg a játékaik. Egy idő után (néhány hónap) más rendszereken megjelenhet egy-egy cím, például PC-re vagy konzolra.
A mostanra túlzsúfolt piacon ez nagy lehetőség lehet a kisebb fejlesztőknek. A konzolos megjelenés indie körökben igen drága móka, a Steamre pedig csak tavaly több mint 9000 játékot adtak ki. Vagyis a kis szereplők szinte észre sem tudják vetetni már magukat.
Az Arcade kisebb, de célzottabb piacot teremthet, ami végül egyedi címeket eredményezhet. Az Apple persze igen sokat kockáztat, de ha bejönnek a cég számításai, akkor valóban felforgathatja a mobilos játékvilágot. Ez a piac egyébként eddig is elképesztően jövedelmező volt a Google-nek és az Apple-nek, az előfizetős rendszerrel az Apple pedig nemcsak felrázhatja a szektort, de domináns szereplővé is válhat, miközben az egészen még több pénzt keres.