Az elmúlt hónapokban a YouTube a reklámblokkolók elleni kérlelhetetlen harca kapcsán került be leginkább a hírekbe, de nem csak ezzel igyekszik a Google rábírni a felhasználókat arra, hogy válasszák a Premium előfizetést.
A havidíjért cserébe a YouTube eddig sem kevés dolgot kínált: a reklámmentes videónézés és a videók letöltésének lehetősége mellett a képernyőt is lezárhatod lejátszás közben, ha csak a hangsávra vagy kíváncsi. Ha pedig családi csomagra fizetsz elő, akár öt másik emberrel is megoszthatod az előfizetés előnyeit. Egy friss bejelentés szerint a jövőben ezen előnyök mellé még kapnak az előfizetők egy 37 játékot tartalmazó rész-platformot is.
Ami biztosan lesz az új "Playables" fülön, az az Angry Birds Showdown. Az új funkcióról minden előfizető üzenetet fog kapni a közeljövőben, és el is kezdhet játszani, ahogy engedélyezi a Playables használatát akár PC-n, akár mobilon. A játékok "instant" módon működnek, tehát nem kell bíbelődni a letöltésükkel, egyetlen kattintással indulnak is.
Hasonló konstrukcióban játszhatók játékok a Netflixen is, és bár korábban csak a mobilos használatot támogatta a platform, mára gyakorlatilag minden eszközön elérhető a funkció. Annyit még lehet tudni a jelenlegi változtatással kapcsolatban, hogy próbajelleggel vezette be a YouTube, és 2024. március 28-áig dönti el a vállalat, hogy marad-e a kínálatban. A szolgáltató a reklámblokkoló-blokkoló bevezetése előtt azt kommunikálta, hogy vannak ötletei a fizetős szolgáltatás fejlesztésére, aminek valószínűleg a jelenleg debütáló játékkínálat még csak az első eleme. Kíváncsian várjuk a többit.