Az óriási leépítésekre kényszerülő technológiai cégekhez és a rosszabbnál rosszabb eredményeket produkáló PC-s hardvergyártókhoz hasonlóan az okostelefonos piacot sem kímélte a pandémia lecsengésével és az orosz-ukrán háború kitörésével jelentkező pangás, így tavaly kiugróan alacsony kereslet mutatkozott a mobilok iránt.
Nemrég a Canalys elemzőcég festett sötét képet az okostelefon-piac 2022 év végi teljesítményéről, kiemelve, hogy a szegmenst domináló Apple még így is növelni tudta a részesedését. Ezúttal a Counterpoint Research jelentkezett a januári adatokkal, amelyek bizakodásra adhatnak okot az iparági szereplők számára.
A kínai piacot elemezve ugyanis a Counterpont arra jutott, hogy a COVID-megszorítások enyhítése és a holdújév ünnepi időszaka jót tett az eladásoknak, így az év első hónapjában már néhány százalékos növekedést mutatott a forgalom 2022 azonos időszakához képest. Az elemzőcég mérése alapján az öt januári hétből négyen 6 millió feletti példányban fogytak az okostelefonok, ami 2022-ben csak ritkán fordult elő. A vizsgált időszak átlaga heti 6,7 millió eladott készülék volt, míg a 2022-es átlag 5,5 millióra jött ki.
A különbséget egy grafikonon is illusztrálták, amely a 2022-es és a 2023 januári görbéket mutatja meg:
A kínai lelkesedés nyertese pedig ismét az Apple lehet, a Counterpoint szerint ugyanis a cupertinóiak idén januárban 6%-kal több iPhone-t adtak el, mint az előző év első heteiben. A teljes piacra vonatkozóan az elemzőcég úgy véli, hogyha a pozitív trend a teljes 2023-as első negyedévben kitart, az arra utalhat, hogy elkezdődött a kilábalás a mélypontról. A kutatás viszont azt is megjegyzi, hogy a gyártók egyelőre szkeptikusak a lendület tartósságát illetően.
Te tervezel készülékvásárlást az idei évben?