Évek óta dolgoznak a YouTube mérnökei olyan megoldásokon, amikkel ki tudják szorítani a reklámblokkolókat a platformról.
A különböző módszereket időszakosan, regionálisan tesztelték eddig, de az elmúlt napokban gyakorlatilag világszerte aktiválódott az új rendszer, ami legfeljebb három videó elindítását engedélyezi, ezt követően egy egy figyelmeztető üzenet jelenik meg azoknál, akik valamilyen reklámblokkolót használnak, és minden tartalom elérhetetlenné válik, amíg meg nem szabadulnak attól.
A Wired értesülései szerint a platform keménykedése nyomán több százezer felhasználó törölte az alkalmazást a telefonjáról - nem a YouTube-ot, hanem az általa használt reklámblokkolót. Az Ghostery felmérést kitöltők 90%-a YouTube változtatásai miatt törölte az appot, az AdGuard pedig korábban sosem látott törlés-cunamiról számolt be: csak október 18-án 52 ezren távolították el a szolgáltatást a mobiljukról.
Persze akadnak olyanok, akik továbbra is próbálkoznak: a Ghostery blokkolója például 30%-os növekedést ért el Microsoft Edge-en, mert egyeseknek hacsak időszakosan is, de így sikerült megkerülni a korlátozást, az AdGuard esetében pedig az előfizetők száma ugrott meg, azzal ugyanis sokaknak sikerült kijátszani a rendszert. Ezek a felhasználók tehát a YouTube Premiumért nem hajlandóak fizetni, de a reklámokat kijátszó szoftverekért szívesen.