Az elszálló infláció és a történelmi mélypontra gyengült forint már így is komolyan megterheli a magyarok pénztárcáját, most pedig a távközlési kiadások emelkedése miatt is fájhat a hazai fogyasztók feje, miután a piacvezető Magyar Telekom bejelentette a szolgáltatási díjainak megemelését.
Elsőként a HWSW számolt be róla, hogy az előfizetőknek kiküldött júliusi számlalevélben foglaltak szerint szeptember 1-jével fogják végrehajtani az első árkorrekciót, elsősorban a 2017 és 2020 között értékesített, már lezárásra került lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásoknál, az emelés mértéke viszont többnyire a 10%-ot sem éri el.
A lapnak nyilatkozva maga a Telekom is megerősítette, hogy az áremelés csak az ügyfelek egy részét érinti, akiket támogatni fognak az igényeiknek megfelelő, korszerűbb díjcsomagokra történő váltásban. Ezzel azonban még nincs vége, a szolgáltató ugyanis a lakossági általános szerződési feltételeit is módosítja, bevezetve ezzel az inflációkövető árkorrekciós rendszert.
Az ÁSZF-módosítás értelmében a mobil hang, mobil internet, vezetékes internet és vezetékes telefon díjcsomagok havi előfizetési díjai, valamint a helyhez kötött műsorterjesztési szolgáltatás (magyarán TV) és az alapkínálati csomagok havidíjai a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex-változás mértékével megegyezően fognak változni az előző év végi díjakhoz képest. Az árváltozásra a KSH éves átlagos fogyasztói árindexet tartalmazó közleményének közzétételét követő 90 napon belül, automatikusan kerül sor, első alkalommal 2023 elején, a 2022-es inflációs adatok alapján.
Az előfizetők a szeptemberi árkorrekció és az inflációkövető elszámolás bevezetése kapcsán is lehetőséget kapnak rá, hogy a számla kézhez vételétől számított 45 napon belül felmondják a szerződésüket, ám ebben az esetben teljes összegben meg kell téríteniük a kedvezményesen vásárolt készülékekre kapott árengedményt. A Telekom továbbá arra is felhívta a figyelmet, hogy az inflációt követő későbbi áremelések már nem minősülnek az előfizetői szerződés módosításának, így ezek miatt már nem jár majd a felmondási idő.
A HWSW emlékeztet, hogy a Telekom előtt már a Yettel és a Vodafone is beépítette az ÁSZF-jébe az inflációkövető elszámolást. Adja magát a következtetés, hogy az áremelésekre a távközlési szektorra is kivetett extraprofitadó miatt került sor, ám a portál érdeklődésére a mintegy 25 milliárd forintos befizetésre kötelezett Magyar Telekom úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatások drágulása mögött nem ez, hanem a drasztikusan emelkedő beszállítói költségek és energiaárak, valamint a minőség megőrzésének szándéka áll.