A Sony Xperia okostelefonok gyenge piaci szereplése miatt már tavaly felmerült a kérdés, hogy miért nem tűnik el végleg a márka? A helyzet azóta sem lett jobb, sőt, rosszabbodott. A Sony nemrég úgy döntött, további leépítésekkel minimalizálja a mobilos divízió veszteségeit - a rolót viszont nem húzza le, akkor sem, ha régóta veszteséges az ágazat.
A Sony a legutóbbi pénzügyi évben mindössze 13,5 millió Xperia okostelefont tudott eladni, ami még a vártnál is 500 000 darabbal kevesebb. Ilyen kevés Sony okostelefon soha nem fogyott még a márka történetében. A helyzet ráadásul rosszabbodik, ugyanis az idei pénzügyi évben már csak 10 millió találhat gazdára.
Miért nem zárja be végleg a mobilos divízióját a Sony? A vállalatot nagyon érdekli az 5G technológia, és amennyiben a fejlesztéseket házon belül végzi, akkor csökkentheti a költségeket, megoszthatja az egyéb ágazataival az elért előnyöket, illetve nem marad le az új trendekről sem.
Az 5G-s technológia fontosságáról Hiroki Totoki, a Sony pénzügyi igazgatója is beszélt. Az elmondása szerint a cég okostelefonos üzletága is sokat segíthet ennek a fejlesztésében.
Az Xperia üzletág leépítése azt jelenti, hogy a Sony valószínűleg még kevesebb okostelefont dob majd piacra, és végleg leszámol a belépő- és a középkategóriával. Mivel az 5G-re koncentrál a cég, ezért logikus, hogy kizárólag a drága, prémium készülékeket tartja meg.