Június elején írtuk meg, hogy újra használhatóvá vált Magyarországon az Uber, a cég és a márka is visszatért a Főtaxival szövetkezve, viszont egy trükkel: ugyanúgy sárgák az Uber taxijai, mint más szolgáltatók autói, és ugyanúgy hatóságilag meghatározott tarifák érvényesek rájuk. Ennek ellenére több taxisofőr is jelezte, hogy az Uber akciói piactorzító hatásúak, megkerülik a hatósági árat.
A France24 jelentése alapján azonban nemcsak hazánkban van probléma a céggel: a holland adatvédelmi felügyelet, vagyis a DPA 290 millió euróra, vagyis nagyjából 115 milliárd forintra bírságotla meg az Ubert, mivel úgy találta, hogy a vállalat súlyosan megsérti a GDPR-t.
A DPA vizsgálata alapján az Uber az európai sofőrök személyes adatait amerikai szerverekre továbbította, többek között olyan érzékeny információkról van szó, mint a helymeghatározási adatok, fényképek, fizetési adatok, személyazonosító okmányok, engedélyek és egyes esetekben akár az egészségügyi és bűnügyi adatok is. Ezzel pedi a vállalat páros lábbal tiposta meg az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletét, amivel az Uber nem értett egyet.
Maga a DPA is elismerte, hogy a szabálytalanság két évig állt fenn, és mára a cég megszüntette az említett jogsértést, éppen ezért az Uber azt állítja, hogy a bírság indokolatlan, mivel megfeleltek a GDRP-ban foglaltaknak annak ellenére is, hogy hatalmas bizonytalanságok vannak a szabályozásokban. A vállalat közölte, hogy fellebbezni fog a döntés ellen, amely eljárás felfüggeszti a büntetést, és akár négy évig is eltarthat, szóval ha meccset nem is, időt azt nyert az Uber.