Az Apple még 2014-ben dobta piacra a iOS-re épülő CarPlay szabványt, amely a mobiltelefonos multimédiás funkciók tükrözését teszi lehetővé a kompatibilis autós fejegységeken. A lépés láttán a Google is ihletet kapott, és a következő évben előállt az ugyanezt kínáló, de Android-alapú Android Autoval, amelyet napjainkra 36 országban támogatnak az autógyártók.
A megoldás elterjedtségét segíti, hogy az Android nyílt forráskódjából adódóan akár utángyártott, nem hivatalos fejegységeken is elérhető, amelyeket elsősorban a régebbi autók tulajdonosai körében számítanak népszerű megoldásnak a fedélzeti szórakoztatás modernizálására. Nekik rossz hír, hogy a platform legutóbbi frissítése egy bosszantó hibát okozott.
Az Android Authority legalábbis a Google és a Reddit fórumain olvasható bejegyzésekre hivatkozva arról számolt be, hogy egyeseknél az Android Auto v10.0 nyári megjelenése óta tompán, rossz minőségben szól a zene a hanghívások vagy a Google Asszisztens használata után. A hiba csak ekkor fordul elő, tehát az indítást követően még minden rendben van, és ha újraindítjuk a fejegységet, akkor is megszűnik a jelenség.
A cikk alapján a probléma a ZLink nevű szoftverhez vezethető vissza, amit kifejezetten az Android Auto és a Carplay nem hivatalos fejegységeken történő futtatásához hoztak létre. A felhasználók időközben a Google Issue Trackeren is jelezték a hibát, ám a keresőóriás "kalóztermékként" azonosítja a ZLinket használó eszközöket, ezért elutasította a szükséges javítás kiadását.
Az érintettek így most legfeljebb abban reménykedhetnek, hogy maga a ZLink kerül javításra, addig is pedig jobb híján marad az újraindítás, amikor beütnek a tompán megszólaló dallamok.