Számos helyzetben lehet hasznos a ma már jóformán minden böngészőben megtalálható inkognitó mód, ami lehetővé teszi, hogy a böngészési előzmények mentése nélkül netezzünk, vagy például belépjünk e-mail- vagy közösségi fiókunkba anélkül, hogy a belépési adatainkat a rendszer megjegyezné.
Ugyanakkor egyre többen mutatnak rá arra, hogy a böngészők fejlesztői nem teszik elég egyértelművé a felhasználók számára, pontosan mennyire védettek. Egy épp zajló csoportos per miatt előkerült egy belső levelezés, amiben a cég marketingvezetője, Lorraine Twohill írta meg az ügyvezető Sundar Pichainak, mennyire nehéz az inkognitó módot megfelelően promózni.
"Korlátozott, mennyire reklámozhatjuk az Inkognitót, mivel valójában nem igazán privát, ezért zavaros megfogalmazást kell használnunk, ami inkább árt nekünk."
- állt a levélben.
A Google hivatalos kommunikációja szerint nyíltan közli, és úgy érzik, a felhasználók számára is világos, hogy mire jó pontosan az Inkognitó mód. Ugyanakkor belsős üzenetek alapján a dolgozók közül is többen érzik, hogy megtévesztő például a Chrome kémes ikonja, azzal poénkodtak, hogy Homer Simpson hasonmását, Guy Incognitót kellett volna használniuk, amivel tökéletesen kifejezhető, mennyire védi a felhasználókat valójában a mód.
A Bloomberg azt írja, ha Yvonne Gonzalez Rogers bíró továbbengedi az ügyet, és a felpereseknek ad igazat a bíróság, több tízmillió felhasználó kérhet 100-1000 dollár közti kártérítést.