Noha éveken át az előfizetők száma szolgált a Netflix teljesítményének egyik, ha nem a legfőbb mércéjeként, ennek vége. A streamingóriás ugyanis 2025 első negyedévétől kezdve hivatalosan is beszüntette azt a gyakorlatát, hogy negyedévente számot ad az előfizetői adatokról. Ehelyett a bevételt és a nyereséget kommunikálja, abban pedig nincs hiba.
A vállalat 10,54 milliárd dolláros bevételt ért el január és március között, ami 12,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest, a részvényenkénti nyereség pedig 6,61 dollár lett, bőven túlszárnyalva az elemzői várakozásokat. A működési marzs 31,7%-ra ugrott, miközben a Wall Street 10,51 milliárd dollár bevételt és 5,66 dolláros EPS-t várt. A különbség nem csekély - és még csak most jön az igazi drágulás hatása.
Dacára annak, hogy számos piacon (például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban) emelkedett a havidíjak összege, az előfizetők nem pártoltak el a szolgáltatótól, sőt még többen csatlakoztak. Ezen felül a növekvő reklámbevételek is hozzájárultak az irányadó számok túlteljesítéséhez.
Ami a jövőt illeti, a Netflix a második negyedévre már 15%-os bevételnövekedést prognosztizál 33%-os működési marzzsal és 7,03 dolláros részvényenkénti nyereséggel, a teljes 2025-ös évre pedig 43,5-44,5 milliárd dolláros bevétellel kalkulál, aminek az előfizetési díjak emelése, a tagság bővülése és a reklámbevételek nagyjából kétszeres növekedése ágyaz meg.
Még egy számot érdemes megjegyezni: 2024 végén 301,6 millió előfizetőnél tartott a Netflix, ami éves szinte 16%-os növekedést jelentett. Impozáns adat, de a vállalat szerint már nem releváns az új árképzési stratégiák és a fizetős megosztási lehetőségek korában. A hangsúlyt ehelyett a bevételre és a felhasználói aktivitásra helyezik.
Elemzők szerint e döntés mögött az is állhat, hogy a növekedési ütem már nem olyan látványos, mint korábban - hasonlóképp ahhoz, ahogy az Apple is leállt az iPhone-eladások darabszámának közlésével. Az áremelések hatására növekvő bevétellel pedig ügyesen palástolható a leiratkozók száma.
A vállalat átalakulása nemcsak az előfizetői jelentésekben érhető tetten: Reed Hastings, a Netflix társalapítója, visszalépett az ügyvezető elnöki pozícióból, a jövőben csak a felügyelőbizottság tagjaként segíti a céget. Eközben a pénzügyi háztartást is rendezi a vállalat, ami a gyakorlatban 800 millió dollárnyi adósságot törlesztését, 3,5 milliárd dollárnyi részvény visszavásárlását és 7,2 milliárd dolláros készpénzállomány felhalmozását jelenti.