Az idei évben sok magyar számára nehezíthette meg az ünnepeket követő lendületvételt, hogy január másodikán a Vodafone és a Telekom szolgáltatásai is bemondták az unalmast, komoly fennakadásokat okozva a mobilos kommunikációban és az internetes hálózaton is.
Mint utólag kiderült, az országos leállást egy áramszünet okozta egy szerverparkban, amelyet mindkét vállalat használ, az ügy azonban nem lesz ennyivel elintézve, időközben ugyanis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is vizsgálatot indított a történtek miatt.
A HVG nemrég megkereséssel fordult az NMHH-hoz, amelyben arról érdeklődött a lap, hogy a lakosság, az ország és a gazdaság működési biztonságának érdekében nem lenne-e indokolt egy olyan szabályozás életbe léptetése, ami előírná a hasonló infrastruktúrák szétválasztását. Ebben az esetben ugyanis nem fordulhatna elő, hogy egyetlen áramkimaradás a fél országot megbénítja. Az Ostrom utcai hatóság pedig az újság érdeklődésére válaszolva közölte, hogy már ők is vizsgálják az ügyet:
"A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése."
- írta a hírközlési hatóság, amely alapján az eljárás egyelőre a tájékozódásra koncentrál. Ahogy a HVG emlékeztet, az áramszünetben érintett szerverpark hálózati berendezései ugyan redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral is el voltak látva, de több szerencsétlen körülmény összejátszása miatt még ezek sem tudták megakadályozni az áramkimaradást.