A Netflix hat hónapja vezette be a reklámokat is tartalmazó előfizetői csomagját, amelyet tegnap egy virtuális fórum során Jeremi Gorman, a szolgáltató globális hirdetésekért felelős vezetője értékelt.
A több mint 232 millió felhasználót kiszolgáló Netflixnél ma már közel ötmillióan nézik a reklámokkal fűszerezett változatot, az ilyen felhasználók átlagéletkora 34 év.
Gorman szerint a hirdetéseket tartalmazó csomag felhasználói tábora több mint duplájára nőtt az év eleje óta. Korábban nem szívesen beszéltek erről, az első becslések egymillió környékére lőtték be a reklámokat bevállaló felhasználói tábort.
Greg Peters, a Netflix egyik vezérigazgatója szerint ígéretesnek tűnik a hirdetések fogadtatása. A szakember szerint a Netflix ennek segítségével képes volt megőrizni a vezető szerepét a globális streaming-piacon.
Peter Naylor, a cég globális értékesítési igazgatója pedig új szponzorációs lehetőségeket jelentett be. Ennek értelmében a jövőben például lehetőség lesz támogatni egy-egy sorozat indulását, vagy épp speciális, az ünnepi időszakra időzített szponzori megállapodást kötni a céggel. Emellett különféle tematikus hirdetéseket is terveznek bevezetni, például a fenntarthatóságban vagy környezetvédelemben érdekelt cégek támogathatják a hasonló témájú filmek és sorozatok megjelenését. A Netflix legnépszerűbb tartalmait megjelenítő Top 10 listának is lehet innentől saját szponzora, amely ráadásul országonként eltérő lehet.
Naylor hozzátette, hogy az idei év utolsó negyedévétől kezdve a hirdetők ráadásul a Nielsen statisztikái segítségével értékelhetika kampányaikat.