Hatalmas port kavar a Molly Russell halála az angolszász sajtóban: a 14 éves londoni lány öngyilkossága önmagában is tragédia, ám azóta kiderült, hogy nagyban hozzájárult az Instagramon és Pinteresten hozzáférhető, a depressziót súlyosbító tartalom is. Az eset vizsgálatakor kikérték a Metától és a Pinteresttől a rá vonatkozó adatokat és kiderült:
Russel a halála előtti hat hónapban több mint 11 ezer Instagram-posztot lájkolt és 15 ezer képet nézett meg a Pinteresten.
Kiderült, hogy ezeknek a tartalmaknak a nagy része arról szól, hogyan tesznek kárt magukban a felhasználók, főleg fizikailag; az pedig természetesen a szolgáltató feladata (lett volna), hogy az ilyesmihez ne férhessen hozzá kiskorú. A lányt azonban semmi nem tartotta vissza attól, hogy ilyen posztokat nézegessen.
A halottkém hivatalos jelentése szerint "nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy Russel meg akarta ölni magát", valószínű, hogy inkább "csak" kárt szeretett volna tenni magában és ebbe halt bele. A dokumentum megemlíti azt is, hogy a közösségi média is tehet erről: az Instagram és a hasonló oldalak felerősítették a lány depresszióját és szuicid gondolatait. Elizabeth Lagone, a Meta mentálisegészség-felelőse is elismerte, hogy Molly hozzáfért a posztokhoz és nem gondoskodtak a szűrőkről, hogy ez ne történhessen meg.
A közösségi oldalak negatív hatása rég ismert: a Meta éppen tavaly végzett egy átfogó belső kutatást a témában. Arra jutottak, hogy
a Facebookot és az Instagramot használó tizenéves lányok ötödére káros hatással vannak a termékeik.
Akkor leállították az Instagram for Kids kezdeményezést és megfogadták, hogy biztonságosabbá teszik a platformot a kiskorúak számára.
Ha neked vagy valakinek a környezetedben segítségre van szüksége, hívd mobilról is a 116-123 ingyenes lelkielsősegély-számot!