A folyamatosan emelkedő árak és a hónapok óta gyengélkedő valuta mellett nem meglepetés, hogy változnak a vásárlási szokások és háztartási kisgép vásárlásakor az emberek sokkal körültekintőbben kezdenek tájékozódni, mielőtt meghozzák a döntést a választott termékkel kapcsolatban.
Nemrégiben a Sencor végzett kutatást azzal kapcsolatban, hogy mik azok a tényezők, amik számítanak a vásárláskor, és mik azok a körülmények, amik egyre kevésbé tudják befolyásolni a vásárlási szándékot.
Ugyan online vásárláskor mindenkinek fontos, hogy ingyenes legyen a kiszállítás, a felmérés szerint ez mégis mindössze a középmezőnyben végzett a befolyásoló tényezők listáján. Szintén kevésbé tud hatást gyakorolni a döntésre, hogy európai-e a termék, vagy rendelkezik-e nemzetközi háttérrel, a férfiaknál még mindig kétszer fontosabb, de egyre elhanyagolhatóbb.
A kutatás rámutat, hogy szeretünk felmérést végezni azzal kapcsolatban, hol a legolcsóbb a termék. A magyar vásárlók több mint fele felkeres árösszehasonlító oldalakat, hogy megbizonyosodjon arról, a legjobb árat fizeti.
A vásárlók harmada gyártói és kereskedői oldalakon is elmerül az információkban, és legalább az ismerőseik között is érdeklődnek a kinézett márkával kapcsolatban. A vásárlók körülbelül negyede a közösségi oldalakon és fórumokon is utánanéz, mit vásárol.
A legfontosabb tényező egyáltalán nem meglepő: a magyar vásárlók háztartási gépek vásárlásakor azt tartják a legfontosabbnak, hogy a kereskedő kínál-e azonnali cserét meghibásodás esetén, illetve az opcionálisan kiterjeszthető garancia is rendkívül fontossá vált.
A Sencor kutatásából végül az is kiderült, hogy hírességek és a véleményvezérek által megosztott, olykor bújtatott, máskor egyértelmű reklámok egyre kevésbé képesek vásárlásra ösztönzően hatni, de a rádiós és kültéri reklámok is kevésbé működnek, mint korábban.