A Google tavaly jelentette be, hogy megveszi a Fitbitet, de az ilyen nagy cégeknek a folyamat elég lassú. Ráadásul az amerikai és az EU-s hatóságok egyaránt aggodalmukat fejezték ki az üzlet miatt, mert a világ legnagyobb reklámcége bizalmas egészségügyi adatokhoz jut ilyen formában. A Google nem tudta megnyugtatni a hatóságokat, a jelentések szerint az Európai Bizottság pedig trösztellenes vizsgálatot kezd az ügyben.
A vizsgálat során az egészségügyi adatok felhasználási módjaira is kíváncsiak, az ellenőrzések 4 hónapig is tarthatnak. A Google szerint eszközöket vesznek, nem adatokat, és a felvásárlás jót tesz majd a viselhető eszközök piacának és a fogyasztóknak is.
A Google az egyre nagyobb mérete és befolyása miatt állandó célpont lett az amerikai és EU-s hatóságok szemében, a Fitbit felvásárlását pedig az egészségügyben is kritizálták. A Google pedig hiába hangoztatja, hogy nem használja a reklámokhoz az egészségügyi adatokat, az EB nem nyugodott meg.