Hirdetés

Az embereknek fogalmunk sincs, mi az a metaverzum, de azért lelkesednek is érte



|

Érdekes tanulságokkal szolgál egy friss közvélemény-kutatás, amit a tech cégek új vesszőparipájáról készítettek.

Hirdetés

A tavalyi év szavának ugyan az NFT-ket választották, de a befutó nyugodtan lehetett volna a metaverzum is, hiszen ennek szekerét nem csak a Mark Zuckerberg-vezette Meta Platforms tolta meg, de cégek sora fejezte ki az érdeklődését iránta a Microsofttól a Tencenten át a Unityig, a listát pedig még hosszasan folytathatnánk.

A metaverzum mivoltát illetően nincs egyértelmű definíciónk, általában véve viszont egy megosztott virtuális világot értünk rajta, ahol a legkülönfélébb tevékenységeket folytathatjuk, legyen szó szocializációról, munkáról vagy vásárlásról. Egy friss felmérés most arra jutott, hogy hiába szajkózza a tech cégek tömege, az emberek fejében még mindig nagy a köd az új őrület kapcsán, egyesek viszont nagyon is lelkesednek érte.

Hirdetés

"Az új valóságok: a Metaverzumba és tovább" című közvélemény-kutatást a Wunderman Thompson Intelligence végezte el összesen 3000, 16 és 65 év közötti válaszadó bevonásával az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kínában. A metaverzum, a kriptovaluták és az NFT-k témáját boncolgató felmérés résztvevőinek 74%-a hallott a metaverzumról, ám csak a 15%-uk állította magáról, hogy tisztában van a fogalom jelentésével, és el is tudná magyarázni másoknak.

A metaverzummal kapcsolatos kockázatokat tekintve a témát átlátó megkérdezettek több mint fele a privát szféra védelme, az adatbiztonság és az online zaklatás miatt aggódik leginkább. Összességében 50 százalék feletti azok aránya, akik szerint a metaverzum egy munkára, vásárlásra, játékra és szocializálócióra szolgáló platform, 60%-uk szerint pedig ez lesz az e-kereskedelem jövője.

Forrás: Wunderman Thompson

A metaverzum koncepcióját megértő válaszadók 74%-a gondolja, hogy mindent összevetve a metaverzum a jövő, 66%-uk szerint pedig meg fogja változtatni az életünket. Az alanyok 60%-a továbbá egyetért azzal, hogy a különböző márkáknak digitális portékákkal is elő kellene állniuk. Ilyen próbálkozásokat, vagy azokra utaló jeleket már láthattunk például a Samsungtól, a McDonald'stól és a Nike-tól is.

Az NFT-és a kriptopiac utóbbi időben tapasztalható gyengélkedése mindenesetre kétségessé teszi, hogy valaha is akkorára nőhet ez az üzlet, mint sokan gondolják, a hívők szerint viszont csak ideiglenes hullámvölgyről van szó. Hogy mi mit gondolunk a metaverzumról, azt korábban külön cikkben meséltük el, ami hasznos olvasmány lehet, ha te is abba a 85%-ba tartozol, akiknek még nem egészen tiszta, miért pörög a témán a tech ipar nagyja.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.