Miközben a világ próbál visszatérni a megszokott kerékvágásba, a hackerek zavartalanul folytatják a tevékenységüket. Csak a közelmúltban olyan híreket kaptunk, miszerint milliárdokat loptak egy koronavírus-segélyalapból, 73 millió felhasználó adatait árulják a sötét internet mélyén és több mint 43 000 feltört szerverhez árulnak hozzáférést a neten, de nem csak a földön, a levegőben sem sokkal biztonságosabb - ha élhetünk ezzel a képzavarral.
A BBC News jelentése szerint ugyanis a brit fapados légitársaság, az EasyJet 9 millió ügyfelének utazási adataihoz és e-mail címeihez fértek hozzá a hackerek, méghozzá a vállalat szerint egy "rendkívül kifinomult kibertámadásnak" köszönhetően.
Ami még ennél is nagyobb probléma, hogy ezenkívül sikerült rátenniük a kezüket 2208 személy hitelkártya-adataira is. A cég igyekezett tisztázni a hírcsatornának adott nyilatkozatában, hogy jelenleg nincs bizonyítékuk rá, hogy bármiféle személyes információval bárminemű visszaélés történt volna, azonban aktív kommunikációt folytatnak a 9 millió érintett ügyfelükkel annak érdekében, hogy minimalizálják az adathalászat kockázatát.
Az esetet vizsgálja az EasyJet és a brit adatvédelemért felelős szervezet, az ICO (Information Commissioner's Office) is, de egyelőre semmilyen hivatalos részletet nem osztottak meg az eredményekkel kapcsolatban.