A Strategy Analytics jelentése szerint a viselhető eszközök piacán az Apple az új úr. Az idei év első negyedévében globálisan 21 százalékkal emelkedtek a viselhető kütyük eladásai.
Ez a tavalyi 18 millió eszköz helyett már 22 milliót jelent, 3 hónap alatt. Az Apple 59 százalékkal tudta javítani az eladásait, ami azt jelenti, hogy 2,2 millió Apple Watch helyett már 3,5 millió talált gazdára.
Az Apple a piac 15,9 százalékát birtokolja, szemben a tavalyi 12,1 százalékkal. Ez a harmadik helyről az elsőre emelte az almás céget.
Ezzel párhuzamosan a Fitbit karkötői iránt alaposan megcsappant a kereslet. A tavalyi 4,5 millió helyett az idei első negyedév során csak 2,9 milliót szállítottak le, ami 36 százalékos visszaesés. A cég piaci részesedése 24,7 százalékról 13,2-re csökkent.
Maradt a második helyen a Xiaomi, köszönhetően az olcsó Mi Bandnek, ami a piac 15,5 százalékát adja, még 10,5 százalékos éves visszaesés mellett is.
A Strategy Analytics szerint a második Apple Watch Amerikában és a briteknél is tarol a stílusa és az Apple reklámjai miatt. A Fitbit viszont szenved, és későn lép az okosórák piacára.