Az Apple még 2017-ben mutatta be az első otthoni okoshangszóróját, ám a 349 dollárért piacra dobott HomePod eladásai valószínűleg nem váltották be a cég reményeit, mivel kevesebb mint 4 évvel később közvetlen utód nélkül tüntették el a boltokból.
Az azóta eltelt 22 hónapban csak a jóval egyszerűbb és olcsóbb (99 dolláros) HomePod minit árulta a cég, így senki sem számított rá, hogy visszatérhet a nagyobb variáns, ám a cupertinóiak most meglepték a világot, és feltámasztották a termékkategóriát.
Az Apple látszólag igyekszik tanulni a korábbi hibájából, mivel a második generációs HomePod 50 dollárral olcsóbban, 299 dollárért kerül boltokba, ezért cserébe viszont az elődjével ellentétben nem hét, hanem csak 5 hangszórót kapott a mélynyomó mellé, valamint a mikrofonok számát is csökkentették 6-ról 4-re.
A gyártó szerint a fogyókúra nem befolyásolja majd a hangminőséget, de az ítélettel inkább várjuk meg a független teszteket. A HomePod 2 ugyanakkor nem csak a spórolásról szól: az új okoshangszóróban már az S7 processzor dolgozik (a HomePod 1-ben az iPhone 6-ból ismert A8 volt), kerültek bele hőmérsékleti és páratartalom-érzékelők, valamint a hatékonyabb eszközök közötti kommunikációért felelős U1 (UWB) chipet is megkapta.
A második generációs HomePod másik nagy extrája a környezeti zajokat (pl. csengő, tűzjelző, síró csecsemő) érzékelő hangfelismerés, ám ez csak egy későbbi, tavaszi frissítést követően lesz elérhető. Az újrahasznosított szövettel burkolt termék dizájnja szinte egy az egyben megegyezik az eredeti HomePodéval, azzal a különbséggel, hogy a tetején lévő Siri-embléma már világít is, hasonlóan a HomePod minihez.
Ahogy azt megszokhattuk, a HomePod továbbra sem kapható Magyarországon, a nyugati piacon viszont már rendelhető fehér és éjfekete színben, a szállítást pedig február másodikától ígéri az Apple.