Az idei második negyedév során a Gartner elemzői szerint újabb 1,7 százalékkal zsugorodott az okostelefonok piaca (éves összehasonlításban). Ennek ellenére a 368 milliós globális eladási darabszám nem volt rossz.
A Samsung továbbra is a piac élén áll a maga 20,4 százalékos részesedésével, a Huawei 15,8 százalékkal követi. Az Apple harmadik 10,5 százalékkal, a nyakában pedig ott lohol a Xiaomi 9 százalékkal.
A Samsung valamivel több mint 75 millió okostelefont adott el ebben az időszakban, ami 3,8 százalékos előrelépést jelent. A Huawei 58 milliót, ami az amerikai problémák ellenére is 16,5 százalékos fejlődés. Az Apple ugyanakkor 13,8 százalékkal kevesebb iPhone-t szállított le. A Xiaomi emiatt már komoly fenyegetést jelent az Apple-re nézve.
Az elemzők szerint a kereslet a csúcskategóriás mobilok iránt nagyobb mértékben esett vissza. Az eladások felpörgetése érdekében a gyártók prémium funkciókkal igyekeznek feldobni az olcsóbb eszközöket is, így többkamerás megoldásokkal, keret nélküli kijelzőkkel, nagyobb akkukkal frissítik az elérhetőbb árú mobilokat.