A Facebook még októberben jelentette be, hogy a továbbiakban Meta néven folytatja a tevékenységét, amellyel azt kívánja érzékeltetni, hogy már a metaverzum kiépítése a cég új prioritása. A vezérigazgató Mark Zuckerberg értelmezésében ez egy virtuális valóság alapú platformot takar, ahol a felhasználók az avatárjukon keresztül élhetik alternatív életüket: bevásárolhatnak, dolgozhatnak, bulizhatnak és találkozhatnak egymással.
A sokak számára egyenesen rémisztő koncepció az emberek teljes "bekebelezése" miatt egyedülállónak mondható, ugyanakkor a bejelentés óta több nagy cég, köztük a Tencent, a Microsoft és a Unity Technologies is jelezte, hogy saját metaverzumot épít. Egy nemrég napvilágot látott beszámoló szerint viszont az Apple egyáltalán nem kér a dologból.
A jelentés forrása a Bloomberg többnyire jól értesültnek bizonyuló elemzője, Mark Gurman, aki a Power On című hírlevele legfrissebb számában osztotta meg a tudását az Apple metaverzumos terveiről. A cupertinóiakról régóta pletykálják, hogy nemcsak egy kibővített valóságra épülő szemüveget, de saját VR-headsetet is fejlesztenek, így adná magát a következtetés, hogy akár egy Zuckerbergéhez hasonló metaverzummal is előállhatnának, ám Gurman szerint nem kell ettől tartanunk.
Lots of interest in my take on “Apple Reality” and the Metaverse https://t.co/ZmacFcOC9k pic.twitter.com/C4SNbFbULp
— Mark Gurman (@markgurman) January 9, 2022
Az elemző ugyanis arról ír, hogy a belsős forrásai szerint az Apple tiltott területként tekint az efféle virtuális világokra, ezért ő megdöbbenne, ha az almás headset bemutatóján egyáltalán szóba kerülne a "metaverzum" kifejezés. Ha hihetünk neki, a cupertinóiak csak rövidebb felhasználásra (pl. tartalomfogyasztás, játékok, kommunikáció) szánják a VR-headsetet, a valódi prioritásuk pedig az AR-szemüveg, mivel azt egész nap természetesen lehet hordani anélkül, hogy kiszakítaná a viselőjét a valódi környezetéből.
Összességében nem lenne meglepő, ha Gurman előrejelzése pontosnak bizonyulna, hiszen az Apple már most is látványosan igyekszik a Facebook ellenpontjaként feltüntetni magát, ami a felhasználók magánéletét tiszteletben tartó megoldásokban ölt testet. Emlékezetes példa erre a felek tavalyi csörtéje, amely azon pattant ki, hogy némi halasztás után az Apple bevezette a követés elleni védelmet az iOS operációs rendszerben, nagyban megnehezítve a hirdetések célzását a Facebook és a digitális reklámpiac más szereplői számára.