Az Apple a tavalyi WWDC-n mutatta be az Apple Intelligence nevű AI motorját, ami a marketingszöveg szerint mindenre képes, a reggelid előkészítésén kívül. Már a WWDC után gondok voltak vele, mivel az új iPhone készülékek az AI eszköztár nélkül érkeztek, és még mindig vannak olyan beígért funkciók, amik nem elérhetőek. Részben ezért, részben a riválisok térnyerése miatt, de az Apple Intelligence nem képes telefonokat eladni.
A saját blogján egy piaci elemző, Min-Chu Kuo arról számolt be, hogy az AI motor bevezetése nem hozott eladási eredményeket az Apple-nek. Kuo piaci bennfentesei szerint a legtöbb fogyasztó semmilyen értéket nem látott az Intelligence rendszerben, és ugyan a WWDC 2024 után volt egy kis pörgés az eszköztár körül, az gyorsan elhalt, ahogy a ChatGPT és társai elszívták előle a levegőt.
Kuo konkrétan arról beszélt, hogy a többség a felhőalapú AI szolgáltatások felé húzódik az Apple hardverhez kötött megoldása helyett, ami ráadásul túl lassan érkezik. A 18.1 elhozta a szövegek összefoglalásának lehetőségét, a 18.2 a Genmojit, a képszerkesztőt és a ChatGPT integrációt, de közben a Siri képernyőolvasás, és más egyéb funkciói még mindig nem futottak be.
Az Apple nagy kihívásokkal néz szembe, miközben a piacot ez egyre kevésbé érdekli. Érdekes lesz figyelni, hogy hogyan alakul majd az Apple Intelligence az elkövetkezendő években.