Egy friss tanulmányból kiderült, hogy az androidos okostelefonok felhasználói nagyon hűségesek, és nem igazán váltanak át iPhone készülékekre. Az androidos tábor 91 százalékban marad a platformjánál, miközben az iOS-es felhasználóknak csak a 86 százaléka választ megint iPhone-t. A felmérés az amerikai fogyasztókat vizsgálta, a 2017-es vásárlásokra vonatkozóan.
A Consumer Intelligence Research Partners elemzőinek megállapítása szerint nem teljesen igaz az, amit az Apple szokott kommunikálni a páratlan márkahűségről. 2014-ben és 2015-ben ugyanis ez a hűség akkorát ugrott az androidos táborban, hogy lekörözte az iOS-t. Később tovább emelkedett, és most 91 százalékon áll.
Az iOS-es tábor lojalitási mutatója 2014-ben jelentős mértékben visszaesett, és csak lassan kezdett felzárkózni.
A szakértők szerint most, hogy kétszereplős lett a mobilrendszerek világa, az emberek választanak egyet, aztán megtanulják használni, appokat és tárhelyet vesznek, majd a platformon maradnak. Az Apple-nek és a Google-nek emiatt azt kell kitalálnia, hogy miket adhat el a hűséges felhasználói táborának.
A szolgáltatásokra és a kiegészítőkre egyébként az Apple már nagyban koncentrál, amit remekül jelez az Apple Music, az Apple Pay, az App Store, valamint az Apple Watch, az AirPods, sőt, a HomePod sikere is.
Ellentmondásos dolog, de igaz: hiába lojálisabbak az androidosok, mivel sokkal többen vannak, ezért valójában több ember vált iOS-re Androidról, mint amennyi Androidra iOS-ről. Ez részben arra is utal, hogy a csúcskategóriában az iPhone továbbra is nagyon előkelő helyen van - mindezt pedig az állandó rekordokat jelentő eladási adatok és nyereségek is bizonyítják.