Hazánkban az egészségügyi ellátás online intézését az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatás igyekszik lefedni olyan funkciókkal, mint az oltási időpont lefoglalása, a hozzáférés korábbi leleteinkhez, valamint az e-receptek és e-utalók lekérdezése. Az alkalmazás immár Egészségablak néven tölthető le okostelefonokra, szülőknek pedig hasznos lehet a Semmelweis HELP és a Gyermek Elsősegély appok is, amik vészhelyzet esetén sokat segíthetnek.
Az Egyesült Államokban viszont már egy gigászi vállalat, az Amazon is beszállt az egészségügybe: az Amazon Clinic szolgáltatás mostanra az összes amerikai államban elérhetővé vált, amivel a felhasználók az Amazon ökoszisztémán belül hozzáférhetnek különböző alapvető egészségügyi ellátásokhoz, beleértve a konzultációkat és a kezeléseket több mint 30 gyakori problémára.
Az ügyfelek felkeresve a honlapot vagy a mobilalkalmazást összehasonlíthatják több szolgáltató válaszidejét és árait, kitölthetnek egy felvételi űrlapot és kapcsolatba léphetnek a kiválasztottal (amelyek között ott vannak olyanok, mint a Wheel, a SteadyMD, a Curai Health és a Hello Alpha).
Az Amazon Clinic 34 államban támogatja az üzenetalapú konzultációt, de már országszerte lehetővé tette a videós bejelentkezést is, így attól függően, hogy ki melyik államban tartózkodik, üzenetküldéssel vagy videóhívással tud kapcsolatot létesíteni. Az Amazon szerint az üzenetalapú konzultációk átlagosan 35 dollárba (körülbelül 12 ezer forintba), a videóhívások 75 dollárba (nagyjából 26 ezer forintba) kerülnek, és ezeket nem fedezik még a biztosítások.
A páciensek az Amazon Clinicen keresztül ajánlott kezelési tervet kaphatnak, amely tartalmazhat receptet is, amelyet aztán az Amazon Pharmacy-n keresztül ki is válthatnak és ingyenes szállítással megkaphatnak vagy átvehetnek személyesen bármelyik gyógyszertárban. A cél az, hogy kényelmessé és hozzáférhetővé tegyék az egészségügyi ellátások intézését akár húgyúti fertőzésről, vörös szemről, migrénről, arcüreggyulladásról, koronavírusról vagy merevedési zavarról van szó, a vállalat szerint pedig az ügyfelek elégedettségének átlaga 96%-os.