A Perplexity nevű mesterséges intelligenciával foglalkozó cég láthatóan nemcsak versenyezni akar a Google-lel, hanem gyakorlatilag le is akarja koppintani azt. Legalábbis erre lehet következtetni abból, amit a cég vezérigazgatója, Aravind Srinivas mondott egy podcastban.
A Perplexity ugyanis éppen egy böngészőt épít és Srinivas megdöbbentően őszinte volt azzal kapcsolatban, hogy ennek egyik célja, hogy adatot gyűjtsenek a felhasználókról. Szerinte azok az AI-kérdések, amiket az emberek beírnak, általában munkával kapcsolatosak, és ezekből nem lehet elég pontos profilt építeni.
"De az, hogy mit vásárolsz, hol szállsz meg, milyen éttermekben eszel és oldalakat nézel, nagyon sokat mond nekünk rólad"
- mondta a vezető, majd azt is hozzátette, hogy a felhasználók valószínűleg nem fognak nagyon tiltakozni, mert legalább személyre szabott reklámokat kapnak. Az új böngészőt, amit Cometnek neveztek el, eredetileg korábban akarták piacra dobni, de végül májusra csúszott a megjelenés. Eközben leszerződtek a Motorolával, a Perplexity app előretelepítve érkezik majd a Razr készülékekre, és a Moto AI-be is integrálva lesz. Sőt, Bloomberg szerint a Samsung is a képben van, bár ezt Srinivas nem erősítette meg konkrétan.
Mind az OpenAI, mind a Perplexity közölte, hogy szívesen megvenné a Chrome-ot, ha a bíróság tényleg arra kötelezi a Google-t, hogy váljon meg tőle. Abban nincs semmi meglepő, hogy a nagy techcégek adatot gyűjtenek, de ehhez a fajta őszinteséghez nem vagyunk hozzászokva.