Mindenki tisztában van azzal, hogy a Meta legnagyobb bevételi forrásaként a platformjain megjelenő reklámok szolgálnak. Az arcunkba tolt hirdetésekből persze eddig sem szenvedtünk hiányt, de cserébe viszonylag könnyen átgörgethettük őket, akár a Facebookot, akár az Instagrammot bújtuk. Ezen próbálna meg változtatni - egyelőre csak az Instagram esetében - a Meta, méghozzá olyan hirdetésekkel, amiket a felhasználók nemes egyszerűséggel nem tudnak átugrani.
A jelenségről több Instagram-felhasználó is beszámolt, akik észrevették, hogy a platform úgynevezett "reklámszüneteket" iktat be a hírfolyam böngészése során. Az eddigi tapasztalatok alapján a szünetek néhány másodpercig tartanak, ellenben nem lehet őket továbbléptetni, ami azt jelenti, hogy csak azután folytathatjuk a görgetést, miután végignéztük az adott reklámot.
Bár az átugorhatatlan reklámokról többen is beszámoltak, egyelőre nem tudni, hogy a jövőben általánossá válnak-e a platformon. A Meta szóvivője azt nyilatkozta a TechCrunchnak, hogy a vállalat mindig "olyan formátumokat tesztel, amelyek értéket teremthetnek a hirdetők számára", illetve hozzátette, hogy mindenkit értesítenek majd, amennyiben a mostani tesztek "bármilyen hivatalos változást" hoznak majd.
“Ad Break” ie. unskippable ads now on Instagram
byu/notthatogwiththename inInstagram
Az illetékes nem árulta el, hogy a tesztek globálisan zajlanak-e vagy sem, illetve azt sem tudni, hogy a Reels-videók és a Történetek esetében is érvényesek-e az átugorhatatlan reklámok.