A Snapchat platform mögött álló Snap Inc. még 2017-ben kürtölte világgá, hogy közösségi oldal helyett már kamerás cégként határozza meg magát. Ennek jegyében korábban piacra dobtak egy beépített kamerás napszemüveget, most pedig szó szerint emelték a tétet, és egy kamerás drónnal jelentkeztek.
A csütörtöki Snap Partner Summiten leleplezett Snap Pixy mindössze 130x120 mm, okostelefonról dirigálva pedig afféle robotpaparazziként, önállóan képes követni és fotózni/videózni a tulajdonosát.
Az elkészült felvételeket azonnal fellőhetjük a Snapchatre, természetesen a kötelező szerkesztés után. A Pixy legfeljebb 3 méteres magasságból nézhet le ránk, a hozzá tartozó mobilos vezérlőfelületen pedig 5 repülési üzemmód (követés, 10 és 30 másodperces lebegés, keringés, automatikus emelkedés) közül választhatunk.
A 101 grammos drónba egy 12 megapixeles kamera került, 16 GB-os beépített tárhelyén pedig akár 100 videót vagy 1000 képet is tárolhatunk. Az akkumulátor kapacitását viszont erősen korlátozza a parányi méret, a cég mindössze 5-8, alkalmanként körülbelül 10-20 másodperces repülést ígér egyetlen feltöltéssel. Ezen viszont segíthet a külön megvásárolható csereakku, ha esetleg a levegőből közvetítenénk az életünket.
S hogy mi a Snap célja az eszközzel? A The Verge kérdésére válaszolva Evan Spiegel, a vállalat vezérigazgatója a következőképp nyilatkozott:
"Küldetésünk, hogy képessé tegyük az embereket arra, hogy kifejezzék magukat, a pillanatnak éljenek, megismerjék a világot és együtt szórakozzanak. Ez a termék pedig pontosan ezt teszi."
Kétségtelenül nagy szavak ezek egy közösségi médiás drón kapcsán, a CEO viszont emellett azt is elárulta, hogy a hasonló igényeket kiszolgáló kamerás szemüvegekre szerinte jóval szűkebb az igény, ezért a Pixy nagyobb üzlet lehet. Az apró drónt csak Franciaországban és az Egyesült Államokban lehet megvásárolni, 230 dolláros (nettó 82 ezer forintos) áron.