Jócskán felülmúlva az elemzők 9,18 millióra saccolt előrejelzését, nem kevesebb mint 18,9 millióval növelte előfizetői számát a Netflix 2024 októbere és decembere között. Ennek köszönhetően világszerte már 301,63 millióan választották a streamingszolgáltató valamelyik csomagját, 15,9 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A piacvezető népszerűsége egyelőre kikezdhetetlennek tűnik, hiába bukkantak fel az elmúlt években újabb, komoly stúdióháttérrel rendelkező riválisok, a Netflixet annak ellenére is egyre több felhasználó látja vonzónak, hogy az árak folyamatosan kúsznak felfelé, hogy a szolgáltató elsőként kezdte üldözni a jelszómegosztást, valamint vezetett be reklámokkal terhelt konstrukciót, továbbá több sorozatot kaszál el, mint bármely konkurense.
Mindez arra ösztönözte a döntéshozókat, hogy kevéssel a legutóbbi áremelés után ismét drágítsák a szolgáltatást, ráadásul most még a reklámos konstrukciót választó előfizetők sem ússzák meg, nekik is többet kell fizetniük.
"Miközben továbbra is beruházunk a tartalomgyártásba, és több értéket nyújtunk előfizetőinknek, időnként arra fogjuk kérni őket, hogy fizessenek egy kicsit többet, amit aztán visszaforgathatunk a Netflix további fejlesztésébe"
- írta a szolgáltató a részvényeseknek küldött üzenetében.
Az Egyesült Államokban azonnali hatállyal érvénybe is léptek az új tarifák, az eddig 6,99 dolláros, reklámokat is tartalmazó csomag immáron 7,99-be kerül havonta. A sztenderd reklámmentes konstrukció díja 15,49 dollárról 17,99-re emelkedett, a 4K felbontást ígérő prémium szintért fizetendő összeg 24,99 lett az eddigi 22,99 dollár helyett. Három további országra, Argentínára, Kanadára és Portugáliára szintén érvényes az áremelés.
Európa nagy részét és benne Magyarországot tehát egyelőre elkerülte az újabb áremelési hullám, de ez a kegyelmi állapot átmeneti csupán, mert a Netflix eddigi gyakorlata alapján előbb vagy utóbb nálunk is érvényesíteni fogja a magasabb tarifákat.