A Xiaomi sokak szerint a legjobb ár-érték arányú okostelefonokat kínálja mostanában a piacon. A Xiaomi készülékek nem ritkán feleannyiba kerülnek, mint a rivális modellek hasonló tudással és hardverrel, miközben minőségben és tudásban általában nem rosszabbak. Mindig lesznek azonban emberek, akik az alacsonyabb árak miatt a rosszabb minőséggel kötik össze a Xiaomi nevét. A Xiaomi pedig szeretne tenni valamit, hogy ez változzon.
Nem nehéz kitalálni, hogy mi a terv. Lei Jun, a Xiaomi ügyvezetője nemrég arról beszélt, hogy a jövőben a gyártó készülékeinek a vételára magasabb lehet annál, mint amit a rajongók megszoktak. Az ügyvezető szeretné, ha többé nem az olcsóságot társítanak a cég nevéhez. Azt azért gyorsan leszögezte, hogy nem lesz jelentős áremelés. Vagyis a Xiaomi eszközök csak kicsit lesznek drágábbak a jövőben.
A konkrét példa kedvéért egyébként a Xiaomi Mi 9 vételárát említette Lei Jun. Az elmúlt években az okostelefonok gyártói folyamatosan emelték a csúcsmobilok árait, így azok szinte új, extraprémium kategóriát nyitottak. A Xiaomi most követné a trendeket, de azért még így is olcsóbb maradna a többi gyártónál.
Mindez egyébként nem meglepő annak fényében, hogy tavaly a Xiaomi külön vitte már tovább a Redmi márkát. A jövőben a Xiaomi és a Redmi eszközök között nagyobb lesz majd a szakadék, a Xiaomi a Huawei irányába indul el, ami az árazást illeti. A Xiaomi és a Huawei egyaránt gyors tempóban szereznek Kínában piaci részesedést. A Huawei marketingstratégiája azonban a Samsunggal emelte egy lapra a céget, míg a Xiaomit sokan még mindig az Apple klónüzemének tekintik.
Remélhetőleg a nagyobb nyereséget még jobb eszközök építésére használja majd a Xiaomi.