A Facebook Oculus divíziója egy olyan szabadalmi bejegyzéssel újított, amely alapján az óriás egy AR-szemüvegen dolgozik. A cél az, hogy a szemüveg virtuális elemeket jelenítsen meg a valódi világban.
A kijelző elvileg magában a keretben lehet, így mutatná meg a viselhető eszköz a médiatartalmakat. Ez alapján egy AR-képes okosszemüvegről lehet szó.
Míg a képeket és a videókat képes lehet megjeleníteni a kijelző, addig a hangok visszajátszásáról hangszórók vagy fülhallgató gondoskodhat.
Gene Munster, a Piper Jaffray korábbi elemzője szerint az Apple már 2019-ben piacra dobhatja a saját okosszemüvegét, amely rövid idő alatt az iPhone-t is lekörözheti népszerűségben. Ugyanezt jósolja nagyjából Michael Abrash is, az Oculus vezető szakembere, ő viszont a teljes átállásnak még 20-30 évet adna.
Mark Zuckerberg, a Facebook ügyvezetője a VR-t és az AR-t tartja a következő nagy platformoknak, és hasonlóan érez Tim Cook is, igaz, az Apple első embere csak a kiterjesztett valóságban hisz. Zuckerberg szerint az okosszemüvegek idővel az okostelefonokat és a PC-ket is leváltják.