Az Apple Watch régóta a legnépszerűbb okosóra és viselhető eszköz a piacon, a Strategy Analytics adatai szerint azonban a teljes svájci óraipart is beelőzte tavaly. Az Apple ugyanis 31 milliót szállított le tavaly, ami éves szinten 36 százalékos növekedést jelez. A TAG Heuert is magába foglaló teljes svájci óraiparnak pedig 21,1 milliót sikerült eladni, 13 százalékkal kevesebbet, mint 2018-ban.
Az Apple hivatalos számokat ugyan nem közöl, de az elemzők a kereskedőkön és más cégeken keresztül meg tudják becsülni ez eladásokat. A szakértők szerint az analóg karórák az idősebbek körében maradtak népszerűek, a fiatalok inkább okosórát vesznek.
Az okosórák piacán az elemzők szerint pedig vesztésre állnak a svájci óragyártók, az Apple Watch vonzóbb, elérhetőbb a boltokban, és több digitális lehetőséget kínál. Persze a célcsoport és árazás tekintetében azért kicsit döcög ez az összehasonlítás, de maradjunk annyiban, hogy sikerült valami előnyös statisztikai adatot felmutatni most, megnyugodhatnak a marketingesek.