Az Apple hivatalos adatai szerint a cégnek 69 regisztrált sofőr nélküli tesztjárműve van, ebből pedig 23 volt aktív 2018 decembere és 2019 novembere között. A módosított Lexus RX450h SUV-flotta összesen tett meg 7544 mérföldet tavaly, ami a tesztelés jelentős csökkenését jelzi: 2018-ban ugyanis 79 754 mérföldet futottak az Apple járművei. A rendszer idén ez idő alatt 64-szer kapcsolt le, ami 1000 mérföldre 8,48-as mutató jelent. Ezzel az Apple rendszere a legrosszabb volt Kaliforniában. A csúcstartó régebben a Waymo volt, amelynél az 1000 mérföldes mutató 0,09.
A rendszer lekapcsolásának tekintenek minden olyan helyzetet, amikor a sofőr nélküli jármű nem tudja feldolgozni a környezetéből érkező információkat és feltételeket, illetve azt is, amikor emberi beavatkozásra van szükség. Az Apple a kaliforniai hatóságokat arról tájékoztatta, hogy 2018-ban konzervatív módon álltak ehhez a témához, a sofőrök proaktív módon vették át az irányítást, és a szoftvert is erre hangolták. A levél alapján egyébként az Apple rendszere sokkal kevésbé engedte meg a hibákat menet közben, mint a rivális platformok.
A CNET szerint az 1000 mérföldre vetített mutatót tekintve 0,06 leállással a Baidu rendszere volt 2019-ben a legjobb, a Waymo és a Cruise mutatója 0,08. A szakértők szerint a történtek arra utalnak, hogy 2016-ban tényleg jócskán visszavette az Apple az autófejlesztésre koncentrált erőforrásokat, és bár azóta az önjáró alrendszerekre koncentrált, lehet, hogy végül sosem lesz Apple Car a piacon.