Ugyan erős évet zárt a Tesla, nem minden zajlik problémamentesen az autógyártónál. Ismét rossz hírek jelentek meg a vállalatot egyedivé tévő autonóm vezetési funkciók kapcsán, a jelentős hírverést generáló Cybertruck megjelenését illetően pedig nem tud még megközelítő időpontot sem ígérni Elon Musk cége. A problémák sorához szerdán egy újabb csatlakozott, amikor egy kaliforniai állami hatóság egyik gyára működése miatt fogta perbe a Teslát.
Az Activision Blizzard botrányát elindító pert is kezdeményező, az igazságos foglalkoztatásért és lakhatásért felelős kaliforniai ügyosztály azt állítja a bíróság előtt, hogy az autógyártó fremonti üzemében a munkahelyi légkört faji alapú megkülönböztetés és zaklatás rontja. Az állami ügynökség szerint többszáz panaszt kaptak a Tesla gyárában dolgozóktól, illetve bizonyítékot is sikerült szerezniük arról, hogy az összeszerelő egység
"egy szegregált munkahely, ahol a feketéket rasszista jelzőkkel illetik, kirekesztően kapnak munkahelyi feladatokat és büntetik meg a hibáikat, illetve diszkriminatív a fizetésük és az előrelépési lehetőségeik is, ami ellenséges munkahelyi környezetet teremt."
Ez közel sem az első eset, hogy a Kaliforniában működő gyár vezetését hasonló vádak érik, 2017-ben indított pert egy dolgozó, akit kollégái és felettesei is rendszeresen "az n-betűs szóval" illettek. Néhány hónapja pedig egy másik ügyben 137 millió dolláros kártérítést is fizetett a Tesla, mivel egy, a gyár munkáját segítő alvállalkozójukat szintén rasszista beszólásokkal, illetve rajzokkal (köztük horogkeresztekkel) támadták a cég alkalmazottjai, a vezetőség pedig nem állította le őket. A rasszista incidensek mellett 2021 végén több női dolgozó perelte be munkaadóját, mert nem tett semmit különböző szexista megnyilvánulások ellen, amiket jelentettek.
A Tesla egy közleményben reagált a per indulására, aminek már a címében tévesnek nevezik a keresetet. A blogposztban egyrészt sérelmezik, hogy 2015. és 2019. közötti incidensekért veszik elő a céget évekkel később, holott azóta további intézkedéseket vezettek be (a rasszista viselkedést mutató dolgozók fegyelmezése, esetenként pedig kirúgása mellett) azért, hogy befogadó munkahelyként működhessenek. Az autógyártó továbbá kiemeli, hogy ők az egyetlen cég az iparágból, akik még Kaliforniában működnek, emiatt pedig azt érzik, a DFEH-nak per helyett konstruktív párbeszédet kellett volna kezdeményeznie a vállalattal.