Hallottál már a millió dolláros honlapról? A zseniális és megismételhetetlen üzleti húzás lényege az, hogy a 18 éve működő honlap üzemeltetői pixelenként kiadják az oldalukat reklámfelületnek. A NASA most egy hasonló akcióra készül, de esetükben a cél nem a reklámozás. Az amerikai űrügynökség egy a jövőben esedékes útja során el fog juttatni egy mikrochipet is többek között a vörös bolygóra, amire minden jelentkezőnek lézerrel írják rá a nevét.
Ez nem az első ilyen eset. A 2020-as küldetés során a Preservance nevű marsjáróra erősítve küldtek egy hasonlót, amire több, mint tízmillió jelentkező nevét írták rá.
Ha szeretnél te is részt venni akár csak "névleg" is egy ilyen úton, látogass el a NASA honlapjára, add meg a nevedet, becenevedet, kisfiad nevét vagy a kutyád nevét és a következő expedíció alkalmával eljuttatják a második legközelebbi bolygóra. És ez nem minden. Még egy a nevedre kiállított hivatalos beszállókártyát is küldenek az e-mailedre, ami valljuk be, elég menő.
A nevek űrbe való feljuttatásának története egyáltalán nem újkeletű hóbort. Már 1971-ben is juttattak fel neveket az Apollo 15 fedélzetén. Ez tulajdonképpen egy emléktábla volt, amire 14 szolgálat közben elhalálozott asztronauta nevét vésték. A mostani akció célja elsősorban az ügynökség népszerűsítése, az iránta való érdeklődés felkeltése.
Eddig már 20 világűrbe juttatott eszköz vitt magával neveket az űrbe, köztük több mint egymillió név szerepelt a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter nevű űrszondáján és 430 ezer név a 2005-ben indított New Horizons nevű űrszondához csatolt CD-n. A még mindig működő szonda időközben már túlrepült a küldetés eredeti célállomásán, a Plútón, hamarosan pedig a naprendszeren kívülre is eljuthat fedélzetén a majd félmilliónyi névvel.