Az elmúlt egy évben több mint egymillió jegyet vásároltak a budapesti tömegközlekedést használók a BKK Budapest Pay&GO rendszerén keresztül, melynek előnye, hogy a terminálnál csak ki kell választani, hány jegyet szeretnénk, majd odaérinteni bankkártyánkkat vagy fizetésre alkalmas okoseszközünket, és már kész is vagyunk. Az utazási jogosultság ellenőrzéséhez is a bankkártyát kell használni, papír alapú vagy digitális jegyet az automata nem állít ki.
A BKK bejelentette, hogy a mai nappal előzetes piaci konzultációt indít, aminek végső célja Budapest egész területén elérhetővé tenni a technológiát - írja a 24.hu.
Ennek keretében egyeztetnek a lehetséges beszállító partnerekkel, elmondják, milyen elvárásokat támasztanak a szolgáltatás kapcsán, és cserébe meghallgatják a partnerek kérdéseit, felvetéseit is. Ezt követően döntik majd el, hogyan tovább - a folyamat hosszadalmas lesz, 2026 második felében kezdődhet meg a Pay&GO kiterjesztése, akkor viszont már több jegytípus is elérhetővé válhat az egyszeri utazásra jogosító vonaljegyen túl.
A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon a jegyek 35 százalékát, az M1-es metró vonalán a 25-30%-át vásárolják meg így, az utasok 93%-a legfeljebb két jegyet vesz egyszerre.