A YouTube az utóbbi években egyre több és hosszabb reklámot szuszakol a videók elé, közé és azok kellős közepébe, ezzel igyekezve rávenni a felhasználókat, hogy fizessenek elő a hirdetésmentességet kínáló YouTube Premium csomagra.
Akinek sem a reklámokhoz, sem a fizetéshez nincs kedve, az jelenleg számítógépen és mobilon is segítségül hívhatja a reklámblokkolókat, ám a szolgáltató megelégelte ezt, és most egy kifejezetten agresszív módszerrel próbálja a hirdetések elé ültetni az embereket.
Az első felhasználók a múlt hónapban kezdtek beszámolni róla, hogy bizonyos reklámblokkolók használata mellett egy új felugró ablak akadályozza a tartalmak megtekintését, amit csak a hirdetések engedélyezésével lehet eltüntetni. Most pedig a YouTube módosított a teszten: az ablakra egy számláló is került, így már "csak" három figyelmeztetés után tiltja a lejátszást a rendszer.
A lényeg persze ugyanaz: aki nem fizet, annak mindenképpen hirdetéseket kell néznie, hacsak nem tud valami módszert a korlátozás kijátszására, vagy nem keres más időtöltést magának. Az új kép alatti kommentek alapján van olyan reklámblokkoló, amire még így sem ugrik a videómegosztó, de ez bármelyik pillanatban változhat.
Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a jelek szerint a YouTube még csak szűk körben teszteli ezt a korlátozást, így közel sem biztos, hogy valóban bevezetésre kerül. Az efféle próbák ugyanis egyben a fogadtatás szondázására is szolgálnak, és volt már rá példa, hogy a népharag meghátrálásra kényszerítette az üzemeltetőt.