Sajnos az adathalászat és az abból eredő súlyos, akár pénzügyeket vagy személyazonosságot érintő károk ma már igen gyakoriak. Az adathalászok most például a Jófogás platformját szállták meg.
Erről a Jófogás a napokban külön e-mailben tájékoztatta a felhasználóit. A cég hangsúlyozta, hogy aki a Háztól-Házig szolgáltatást vagy más szállítási módot használna, annak sem eladóként, sem vevőként, sőt, semmilyen esetben sem kell előre megadnia a bankkártyáján szereplő adatokat.
A Jófogás kizárólag a felhasználó által megadott címre küld szállítás kapcsolatos teendőket és tájékoztatókat. Éppen ezért arra kéri a felhasználóit, hogy amikor egy linket kapnak bárkitől (a Jófogáson, vagy akár Viberen, SMS-ben), akkor a hivatkozást véletlen se kattintsák le.
Bár a másik fél azt állítja majd, hogy ezt kell megnyomni a vásárlás jóváhagyásához vagy a fizetés elfogadásához, valójában a link megnyomása után a kártyaadatokat akarják kicsalni. Ha valaki már pórul járt, annak azt ajánlják, hogy forduljon a bankjához és a rendőrséghez.