A Check Point elemzőinek legutóbbi kutatása szerint az adathalászattal foglalkozó csalók továbbra is leginkább népszerű cégként igyekeznek álcázni magukat, és a legtöbben az Apple logója mögé bújva próbálkoznak átverni az embereket, megszerezni az adataikat. Az első negyedévben is sokan utaztak a személyes információkra és banki adatokra, ehhez pedig megpróbálják a nagy márkák hivatalos oldalait lemásolni és hasonló domainnéven megjeleníteni. Ezután e-mailek és SMS-ek segítségével próbálják ezekre terelni az embereket, de böngészés során is rá lehet tévedni a hamis oldalakra, amelyek aztán ellopják a belépési és banki adatokat.
Tavaly év végén az Apple az adathalászok hetedik legnépszerűbb álcája volt, most azonban már a legtöbben Apple-ként álcázzák magukat. Az adathalászati kísérletek 10 százalékához a cég nevét használják, mert azt sokan ismerik, de a Netflix is a második helyen áll, és legsúlyosabban a tech szektort, majd a bankszektort és a médiát érinti ez a jelenség.
A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a cyberbűnözők egyre kifinomultabb módszereket találnak ki az adathalászathoz, ami e-maileken, a weben és mobilos appokban is zajlik. A fenyegetés a jövőben egyre nagyobb lesz, a támadók igyekeznek az emberek félelmeit is kihasználni, ezért mindenkit óvatosságra intettek.