A YouTube 2005-ös rajtjakor még önmagában is kisebb csoda volt, hogy néhány kattintással jó minőségű és gyorsan betöltődő online videók egész tárházát érhettük el, aztán az évek során rengeteget fejlődött a platform, így ma már a tévéműsorokat is megszégyenítő tartalmak sorát találjuk rajta, amelyeket profi videósok állítanak elő.
Ez pedig akkora fegyvertény a Google által birtokolt videómegosztó kezében, amivel még a streaming szolgáltatók sem tudnak versenyezni, és erről most egy beszédes felmérés árulkodik.
A YouTube nemrég a hivatalos blogján dicsekedett el vele, hogy a Nielsen kimutatása szerint a tavalyi évben a tartalmakkal eltöltött időt tekintve ez a platform volt a legnézettebb az Egyesült Államokban, lenyomva a Netflixet, a Hulut és a Disney+-t is, a számításban pedig még csak nincsenek is benne a YouTubeTV nevű különálló, tévéműsorok közvetítésére szolgáló app adatai.
A platform különösen büszke a Shorts sikerére, a TikTokot koppintó formátum tévéken való megtekintéseinek mennyisége ugyanis 100%-kal nőtt a 2023 januárja és szeptembere közötti időszakban. Magyarán az embereket nem zavarja, hogy ezek a rövid, vertikális tartalmak alapvetően a mobilok kijelzőjére lettek kitalálva, hiszen már a nappalijuk nagy kijelzőjén is vígan pörgetik őket.
A szolgáltató azt is elárulta, hogy a felhasználók már világszerte több mint 1 milliárd órányi YouTube-videót néznek a tévéjükön, a nagyképernyős érdeklődés emelkedését pedig az is jelzi, hogy 400%-kal nőtt azon top feltöltőknek a száma, akiknek a videóit többségében már ezeken az eszközökön tekinti meg a publikum.