Aki nem hajlandó előfizetni YouTube Premiumra, vagy nem használ valamilyen hirdetésblokkolót, az a legnépszerűbb videómegosztót böngészve lassan annyi reklámot kénytelen elviselni, mintha csak a jó öreg kereskedelmi tévécsatornákat nézné.
A trendeket figyelembe véve ebben sajnos a jövőben sem várható javulás (sőt), az viszont üdvözlendő hír, hogy az üzemeltető hamarosan megszabadul az egyik legbosszantóbb hirdetési formátumtól.
Az úgynevezett fedvényhirdetések (overlay ads) azok a marketing célú bannerek, amelyek közvetlenül a lejátszási sáv fölött, de már a videót takarva jelennek meg. Mondanunk sem kell, hogy ez nem a legszerencsésebb elhelyezés (elég csak a feliratos tartalmakra gondolnunk), amire végre a YouTube-nál is rájöttek, így április 6-tól végleg elbúcsúztatják a megoldást.
A döntést a videómegosztó támogatási oldalán jelentették be, közölve, hogy a megadott dátumtól a tartalomkészítők többé nem választhatják ki ezt a hirdetéstípust a YouTube Studióban. A közlemény alapján a nyugdíjazás nem lesz jelentős befolyással a monetizációra, mivel a tartalomgyártók már egyébként is más, nagyobb bevételt generáló formátumokat preferálnak, illetve a fedvényhirdetések eleve csak a mobilosnál jóval kevesebb nézettséget hozó asztali lejátszás közben aktiválódtak.