6 hüvelykes kijelzővel, középkategóriás Snapdragon chippel és jó kamerával, 4 GB RAM-mal és 64 GB tárhellyel, valamint 4000 mAh-s akkumulátorral rendelkező okostelefont olcsón is lehet kapni - többek között a Xiaominak köszönhetően. Bár alapvetően a Xiaomi még Kínában is csak közvetlen online értékesítéssel van jelen a piacon, ennek ellenére az otthonában a legkeresettebb márka lett az idei első negyedévben, és 12 millió eszközt szállított le.
Mi a Xiaomi-siker titka? A nagyon alacsony haszonkulcs és a kiváló eszközök. Az előbbi majdnem minden kínai márkánál megvan, az utóbbiban viszont a Xiaomi kiemelkedik.
Miként marad életben? Erről még a Google-től átigazolt Hugo Barra beszélt korábban, és elárulta, hogy általában az előállítási költségért kínálják az okostelefonjaikat. A riválisokhoz képest azonban nagyon hosszú ideig tartanak egy-egy modellt a kínálatban - amikor az alkatrészek ára leesik, a Xiaomi nyereségre tesz szert, és így működhet tovább.
A Xiaomi a jövőben is ezt az üzleti modellt folytatja. Ezt maga Lei Jun, a cég alapítója erősítette meg nemrég, és azt is elárulta, hogy 5 százaléknál nagyobb nyereséget soha nem akar majd a vállalat. Ha valamiért ennél mégis nagyobbat sikerül összehozni, akkor valahogyan módot találnak arra, hogy kárpótolják a vásárlóikat.
A lenyűgöző hozzáállás nyugaton különösen szokatlan, és bár egyesek már-már a kommunizmust emlegetik, a Xiaomi bebizonyította, hogy folyamatosan képes remek okostelefonokat kínálni alacsony áron.